Probleemoplossing

# Weergave van de laatste bestelfout

Als de Sendcloud-plugin er niet in slaagt om ordergegevens naar Sendcloud te sturen, kun je de laatste foutmelding (opgetreden) zien in het Sendcloud-paneel op de pagina met ordergegevens. Je kunt op het icoon 'i' klikken om de volledige berichttekst te zien.

pusherror.

# Problemen met het pushen van orders en het maken van labels

Als de plugin er niet in slaagt om een order naar Sendcloud te pushen of een label aan te maken, kun je de laatste fout met betrekking tot de order zien op de orderbewerkingspagina in het Sendcloud zijpaneel. Een veelvoorkomend probleem kunnen ongeldige gegevens in de order zijn. Je moet ervoor zorgen dat alle gegevens die van de gebruikers komen (adres/telefoon velden bijvoorbeeld) goed worden gevalideerd op je afrekenpagina en dat er geen velden zijn die de beperkingen van Sendcloud overschrijden. Zorg er ook voor dat de HS code en land van herkomst velden (indien ingeschakeld) geldige gegevens bevatten en dat je verzendmethoden juist zijn geconfigureerd (bijvoorbeeld, Service Point kiezer is vereist voor elke servicepunt verzendmethode). Nadat je eventuele problemen met een bestelling hebt opgelost, kun je proberen deze handmatig opnieuw te pushen door op de betreffende knop op de pagina met besteldetails te klikken.

# Error logging

Deze plugin produceert zijn logs in het logsysteem van Craft, gemarkeerd met een aparte categorie, 'commerce-sendcloud'. Inspecteer het logboek van de applicatie om Sendcloud foutmeldingen te vinden. Daarnaast kun je voor Craft 3 de Sendcloud logberichten in een apart logdoel plaatsen. Om dit te laten werken, kun je je config/app.php bestand als volgt configureren:

# Craft 3.x

return [ 
	'*' => [ 
		'components' => [ 
			'log' => function() { 
				$config = craft\helpers\App::logConfig(); 
				if ($config) { 
					$config['targets']['commerce-sendcloud'] = [ 
						'class' => \craft\log\FileTarget::class, 
						'logFile' => '@storage/logs/sendcloud.log', 
						'categories' => ['commerce-sendcloud'], 
						//'levels' => Logger::LEVEL_ERROR | Logger::LEVEL_WARNING, 'logVars' => [], 
					]; 
				} 
				return $config ? Craft::createObject($config) : null; 
			}, 
		] 
	] 
];

# Craft 3.6+

return [
    '*' => [
        'components' => [
            'log' => [
                'targets' => [
                    '__fileTarget' => function() {
                        if (!class_exists(FileTarget::class)) {
                            return null;
                        }
                        return Craft::createObject([
                            'class' => FileTarget::class,
                            'logFile' => '@storage/logs/sendcloud.log',
                            'categories' => ['commerce-sendcloud'],
                            //'levels' => Logger::LEVEL_ERROR | Logger::LEVEL_WARNING,
                            'logVars' => [],
                        ]);
                    }
                ],
            ],
        ]
    ],
];

# Verbindingsproblemen

Als je de Craft plugin-instellingen gebruikt om de verbinding met Sendcloud te verbreken, is de integratie nog steeds actief in Sendcloud. Je moet de integratie ook handmatig loskoppelen in Sendcloud.

Andersom geldt ook dat wanneer je de verbinding met Sendcloud verbreekt, de verbinding nog steeds actief is in Craft. Je moet de integratie ook handmatig loskoppelen in Craft.

# Sendcloud bestelling annuleren

Wanneer een bestelling wordt geannuleerd in Sendcloud, wordt de Craft webhook geactiveerd en worden de Sendcloud gegevens ook verwijderd in de aangepaste tabel van de plugin. De annulering van orders in Sendcloud kan een beetje vertraagd zijn, dus zolang de Sendcloud status “Annulering aangevraagd” is, zal de order niet worden verwijderd uit de aangepaste tabel.

# Ondersteuning voor Sendcloud

Neem contact op met Sendcloud als je vragen hebt over de plugin en de configuratie van het Sendcloud dashboard.

Deze handleiding wordt je aangeboden door WHITE Digital Agency. Bezoek white.nl om meer van ons werk te zien.